Adu Vállalkozói Szakközép- és Szakiskola, Két Tanítási Nyelvű
Szakközépiskola és Gimnázium innovatív fejlesztése


TÁMOP3.1.4-12/1-2012-0228

Digitális taneszközök a gyakorlatban

Projektelem címe: Digitális tartalmak, taneszközök oktatási gyakorlatban való használata

Érintett tanulók: 10-12 évfolyam, 200 tanuló

Helyszín: 1211 Budapest, Táncsics M. u. 78 (Iskola)

Időpont: 2013. 12. 09-10., 2014. 01. 09-10., 2014. 11. 20-21., 2014. 12. 11-12.


Cél

Szándékunk felkelteni a diákok érdeklődését, hogy alkalmazkodni tudjanak az őket körülvevő valósághoz, tudatos és felelős fogyasztói legyenek a társadalomnak. Az újfajta ismeretszerzési módszerek közvetetten fejlesztik diákjaink szociális, környezeti és vállalkozói kompetenciáit, alkalmazkodnak az életben alkalmazható egyszerű életviteli ismeretekhez és technikákhoz.

Az informatika az egyik olyan terület a világon, amely folyamatosan változik, fejlődik, ezért elengedhetetlen az új tartalmak megismerése. Számos olyan alkalmazás létezik, amely kifejezetten oktatási intézmények tanulásszervezésében, a tananyag digitális oktatásában játszanak fontos szerepet. Ezek a tartalmak nemcsak hasznosak, hanem újszerűségük révén megkönnyítik mind a diákok tanulását, mind pedig a pedagógusok számára az órai munkát.

 

Sikerkritériumok

Sikeres a projektelem, ha a diákokban sikerült felkelteni az érdeklődést a téma iránt, és több ismerettel, tapasztalattal rendelkeznek, mint a kezdetekkor. Sikeres a projekt, ha különböző csoportokban is képesek együttműködni, és a szabadon választott csoportok úgy alakulnak meg, hogy mindenki talál magának olyan feladatot, amit szívesen és ügyesen végez, és ezzel sikerélményhez juttatjuk a tanulókat.

A digitális tartalmak projektelem során elsősorban a Sulix-program alkalmazásainak a lehetőségeire koncentráltunk, amelyek könnyen elérhetőek a diákok számára.

A második sorozatunk a csoportszoftverekre koncentrált, hiszen ezzel a közép- és felsőoktatásban, illetve később a munkahelyeken egyre többet találkozhatnak majd a gyerekek. Így áttekintettük kiscsoportos feladatokon keresztül a távoktatási programcsomagot, diák-és oktatói részről is (az utóbbi tartogatta a több érdekességet nekik), illetve a csoportnaptár használatát, mely azért volt lelkesen használható téma, mert egyre több diák használja mobilján is a naptár funkciót, s az erre szánt 2 óra alatt sok újdonságot megtudtak arról is.

Összességében hálás témák voltak, s várhatóan az iskolai hétköznapjainkba is be tud így kerülni ezen felületek használata.

 

Tantárgyi integráció

A megvalósítás során kifejezetten az informatika tárgyának, illetve számítástechnikai tudásnak a beemelése vált lehetővé.

Digitális taneszközök a gyakorlatban - Adu Vállalkozói Szakközép- és Szakiskola